pondělí 13. února 2017

Příběh Adélky

Zdravím vás! Jmenuji se Adélka Veselá a vykoukla jsem na svět 9. 2. v 1:47 s váhou 2.790 g a 46 cm.

Porod proběhl úplně bezvadně. Musím pochválit personál, i přes to, že nás rodilo víc naráz, se stíhali věnovat všem. Do porodnice jsme odjížděli chvíli po půlnoci s tím, že kontrakce byly pravidelné po 5 minutách. Cesta trvala půl hodiny. Do porodnice mne přijali. PA mě vyšetřila na lůžku s tím, že jsem krásně otevřená na 8 prstů, a jestli chci, píchne mi vodu a můžeme rodit. Souhlasila jsem. Přeložila mne přímo na porodní sál, kde mi s mým souhlasem natočila jen velmi krátký monitor. Všechny papíry jsem měla vyplněné, takže žádné zdržování, jen 2 dotazy a hotovo. Na lůžku jsem si nechala píchnout vodu a pak se přesunula na porodní stoličku, kterou jsem si vybrala. V podstatě na 3 zatlačení byla  slečna venku. Vtipné mi přišlo jen to, že jak sem si sedla na stoličku, že jako jdu tlačit, tak jsme čekali na kontrakci a ono 4 minuty a nic :) ale pak přišly ty slavné 3 velké kontrakce, 3 silná zatlačení a dcera byla venku. PA byla skvělá, před tím mi řekla, že to půjde určitě krásně bez poranění a ať ji poslouchám, kdy mám a nemám tlačit. Já poslouchala a dělala přesně, co mi řekla a povedlo se. Hned po porodu mi dali malou na bříško. Pupečník se nechal dotepat a manželovi nabídli, jestli ho chce přestřihnout, což zdvořile odmítl, že raději ne. Malou ošetřovali celou dobu na mně, nikam ji neodnášeli. Pouze když jsem rodila placentu, tak sem ji předala doktorce, která ji jen otřela trošku od mázku, zvážila a změřila hned vedle mne. Zabalila ji do čisté plenky a dala manželovi do náručí. Poté následoval samozřejmě bonding a samopřisátí, které se dceři povedlo na jedničku. Nechali nás společně na sále až do 5 hodin do rána. Já sem se šla před 5.00 jen vyčurat a vysprchovat s tím, že zůstaneme, ale chceme brzy domu. Upřímně jsem se nějak necítila jet hned domu. Celou dobu jsem měla malou u sebe. Vůbec si ji nebrali na novorozenecké oddělení. Pouze se zeptali, zda si ji mají vzít nebo ne. Z porodnice jsem se vrátila dnes naprosto bez problémů. Vůbec mi nevadilo tam jeden den navíc, než jsem si plánovala, zůstat. První noc byla perná, jelikož jsem ještě neměla mlíčko a malá byla opravdu hladová, tak jsem byla ráda, že dostala příkrm a malá se mohla najíst a spokojeně spát. Druhá noc byla už v pohodě. Mléko nastoupilo, tak se malá cpala o 106. Za celý pobyt musím personál pochválit.  Všichni byli všímaví a chápaví (některé rodičky těžko snášely odloučení od rodiny a nemožnost návštěv). Za mne vše výborně. Ale abych jen nechválila, přidám i negativa.
1) strava byla vážně hrozná, díky Bohu za 3. patro s bufetem 
2) nevím, proč je každé ráno v 5.30 nutné mlátit dveřmi a vysypávat odpadkové koše, a proč v 6 ráno musí přijít sestra rozsvítit snad všechna světla v pokoji na měření teploty a teploměr si vzít zpět až po vizitě, která je v 7-7:30. Ale to je jediné, co mi tam vadilo. Jinak pahýl pupečníku jsem nechtěla odstřihnout a všechna vyšetření jsme bez problémů stihli.

--------
poznámky pro rodiče k dalšímu studiu:
Prasknutí vaku blan (odtok plodové vody) před porodem: netrpělivost a riziko

Žádné komentáře:

Okomentovat