pondělí 3. září 2018

Ambulantní porod po překotném porodu

Po neplánovaném domácím porodu jsem byly s dcerou odvezeny záchrannou službou do porodnice. 

Klasicky dva hodiny na porodním boxu, kde se dcera bez problémů přisála. Původně jsem měla v plánu nás nechat zkontrolovat a odejít hned, ale chtěla jsem si odpočinout, protože starší dcera by vyžadovala moji plnou pozornost, a tu bych ji nebyla schopna dat a zároveň se věnovat miminku. Další variantou byl odchod večer, ale dcera s manželem přišla na návštěvu a byla úplně v pohodě, takže jsem se rozhodla zůstat do rána na vizitu i kvůli manželovi, který měl strach. Druhý den ráno probíhala kontrola kyčlí a až poté dětská vizita (cca 10:15). To už byl manžel v nemocnici a dohodli jsme se, že už to vydržíme do oběda a pak jim řekneme, že půjdeme. V noci jsem toho moc nenaspala a necítila jsem se úplně stoprocentně, že bych ustala případný nátlak. Poprosila jsem manžela, aby šel na sesternu on. Dohodli jsme se, ze si zakouří a já mu řeknu, co a jak. Ale očividně nic navíc nepotřeboval a šel tam rovnou z venku. Nejdříve přišla první sestra se zeptat, zda chci jít sama nebo i s miminkem. Poté, co jsem řekla, že samozřejmě i s miminkem, přišla druhá sestra, která mluvila o standardních postupech, že miminko musí přibrat a že 72 hodin, ale že nám zavolá staniční sestru. Přišla, představila se a začala se vyptávat na porod (dost zdravotníků bylo překvapeno, že to nebyl plánovaný domácí porod), a jestli je to první nebo druhé dítě, jak dlouho jsem kojila apod. Byl vidět opravdu zájem o zdraví miminka, otázky mně ani manželovi nebyly nepříjemné, ani nevyzněly útočně nebo negativně. Po cca patnáctiminutovém rozhovoru řekla, že pokud opravdu chceme, tak to jde zařídit. Rozloučili jsme se a poděkovali. Za cca deset minut jsem podepsala negativní reverz na sebe a přinesly mi zprávu, a sestra řekla, co se mi muže stát a co mám dělat. V podstatě kdykoliv přijet k nim nebo ke svému gynekologovi. Za dalších cca patnáct minut přišla dětská doktorka s reverzem a popsala, co je potřeba. Odběr z patičky a vyšetření sluchu. Popsala rizika bez výhrůžek nebo strašení, do 24 hodin nás prý musí vidět lékař a do dvou dnů ošetřující pediatr. Podepsala jsem reverz za malou. Doktorka poprosila o strpení, že nám přinesou ještě očkovací průkaz a propouštěcí zprávu. V tu dobu jsem nás sbalila, převlékla sebe a připravila věci pro malou. Poté přišla sestra s průkazem a zprávou. Celé trvalo opravdu maximálně hodinu od odchodu staniční, jinak cca hodinu a půl od oznámení. Rozloučili jsme se se spolubydlící, na sesterně ještě jednou za vše poděkovali a odjeli domu ❤️ Zítra mě čeká rozhovor s pediatrou a uvidím, zda odběr na NLS udělá ona nebo domluvená PA.

Žádné komentáře:

Okomentovat